Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Neverbálna komunikácia na pracovnom pohovore a na čo si dať pozor

Urobte dobrý dojem na pohovore tým, že si správne s personalistom potrasiete rukou a použijete očný kontakt.
Keď ste uprostred pohovoru, komunikácia sa súčasne koná na viacerých úrovniach. Je zrejmé, že to, čo zamestnávateľ a uchádzač o zamestnanie hovoria je dôležité. Ako budete reagovať na otázky, aké príbehy poviete o svojej súčasnej úlohe, ako opíšete svoje relevantné úspechy a ako preukážete svoju spôsobilosť pre danú pozíciu sú rozhodujúce pre Váš úspech počas pohovoru.

Avšak počas pohovoru je sledovaná aj Vaša neverbálna komunikácia, pretože táto forma komunikácie dokáže o uchádzačovi prezradiť často viac, než si mnohí myslia. Vaše neverbálne prejavy poskytujú skvelý pohľad na Vašu osobnosť. Preto je chybné si myslieť, že len veci, ktoré v skutočnosti vyslovíme rozhodujú o procese výberu kandidáta.

Preto sa pred samotným pohovorom zamerajte na:

1.Podanie ruky. Keď stretnete niekoho v podnikateľskom prostredí, štandardným protokolom je natiahnuť svoju pravú ruku a plne uchopiť ruku osoby oproti a previesť pevný, no nie príliš silný stisk ruky. Príliš voľný stisk svedčí o slabej priebojnosti človeka, a naopak príliš silný stisk vyjadruje agresivitu a dominantnosť.

2.Držanie tela. Držanie tela ukazuje, či ste neistý alebo sebavedomý. Je dôležité, aby ste do miestnosti vstupovali vzpriamene, so vztýčenou hlavou a s úsmevom na tvári. Ani počas sedenia sa nezakláňajte na svojej stoličke ani nepredkláňajte a neopierajte o stôl pred vami. Bez ohľadu na to ako nervózny sa cítite, zhlboka sa nadýchnite a usmievajte sa!

3.Váš očný kontakt. Ste typ človeka, ktorý sa pozerá pri rozhovore priamo do očí alebo máte tendenciu pozerať sa dole, alebo oknom preč do diaľky? Niektorí ľudia to považujú za neuveriteľne ťažké pozerať sa ľuďom priamo do očí, a ak sa to týka aj Vás, musíte trénovať tak dlho, až kým sa začnete cítiť pohodlnejšie.

4.Vaša reč tela. Trasú sa Vám ruky, alebo vystupujú kvapky potu na čele? Alebo dokážete aj v stresových situáciách preukázať zmysel pre rovnováhu a sebaovládanie? Vaša reč tela napovie personalistovi aký ste typ človeka a či zvládate stresové situácie a viete sa s nimi úspešne vyrovnať.

Neverbálna komunikácia je súčasťou komunikácie a nedá sa z nej vyčleniť, a Vy môžete urobiť prvý krok a prezentovať seba ako typ človeka, s ktorým ľudia chcú budovať profesionálne vzťahy.

Súvisiace články

Čo by ste mali vedieť o písaní sprievodného listu 5 tipov pre okamžitý úspech na interview 5 vecí, ktoré je potrebné vykonať pred zaslaním žiadosti o prácu na akúkoľvek pozíciu Ako stráviť hodinu pred samotným pohovorom

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >