Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Hľadáte zamestnanca? Poradíme vám, ako napísať dobrý inzerát

Pridané 21. 04. 2016 Autor Katarína

Každá firma, aj tá vaša, už určite hľadala zamestnancov pomocou inzerátu, či už v printových médiách, alebo, čo v dnešnej dobe býva častejšie, pomocou internetu. 

Tak či tak ste museli napísať inzerát. A potom už iba čakať, kedy a kto sa vám ozve. Ak čakáte pridlho, nikto na váš inzerát nereaguje, asi nebude všetko tak ako má byť. Mnoho inzerátov je zle napísaných, nezrozumiteľných, nepresných, všeobecných a, povedzme si úprimne, gýčových. Napríklad: Hľadáme šikovných, komunikatívnych ľudí na dlhodobú spoluprácu...alebo Voľné pracovné miesto, zaškolenie, prax nie je podmienkou.... Čo myslíte, kto sa ozve na takýto nejasný inzerát?

Preto vám dnes chceme poradiť, ako napísať dobrý inzerát, vďaka ktorému nájdete vášho človeka rýchlejšie.

1. Napíšte, čo ponúkate – toto platí pri všetkých inzerátoch, nielen pri hľadaní zamestnanca. V úvode inzerátu musíte napísať, o čo vám ide. Ak niečo predávate, napíšte „Mám na predaj“, ak hľadáte zamestnanca, ponúkate prácu, napíšte: „Hľadám človeka alebo ponúkam prácu“. Jednoducho už na začiatku inzerátu musí byť čitateľom jasné, o aký inzerát ide (ponuka, dopyt).

2. Špecifikujte, koho hľadáte – spíšte si podrobne, aké kritériá by mal uchádzač spĺňať, ale aj to, čo bude náplňou práce nového zamestnanca. Vďaka tomu sa na pozíciu, ktorú ponúkate nebude ozývať „každý“. Dajte si však pozor na to, aby text nebol príliš dlhý.

3. Názov pracovného miesta či pozície – aj keď máte vo svojej firme iné názvy pozícii, možno dokonca v angličtine, do inzerátu napíšte zaužívanejšie meno pre pozíciu, na ktorú hľadáte nového človeka. Je to zrozumiteľnejšie a ľahšie, pokiaľ si niekto danú pozíciu zadá do vyhľadávača.

4. Spomeňte benefity – mnohé firmy nechcú do inzerátov uvádzať výšku platu. Túto informáciu zrejme zdieľajú iba vybraným uchádzačom, avšak v inzeráte môžete uviesť benefity, ktoré vaša spoločnosť zamestnancom ponúka, alebo tie, ktoré sú určené pre danú pozíciu. Ide napríklad o služobné auto, telefón, počítač...

5. Prezentujte svoju firmu – už sa vám stalo, že ste videli síce pekne napísaný inzerát, ale netušili ste, o akú spoločnosť vlastne ide? V takomto prípade budú adepti na voľné miesto vyvolávať a zisťovať, u koho by to mali teda pracovať. V inzeráte je preto dôležité uviesť nielen názov firmy a kontaktné údaje, ale aj vetu, dve o spoločnosti, jej úspechy, alebo najväčších klientov, pre ktorých robila.

6. Napíšte, o aký druh pracovného pomeru ide – či už ide o HPP, alebo skrátený úväzok, brigádu, je potrebné uviesť to do inzerátu, aby ste zabránili zbytočnému kontaktu s uchádzačmi, ktorí napríklad hľadajú brigádu či tých, ktorí stoja len o hlavný pracovný pomer.

7. Vyzvite k akcii – na záver inzerátu nezabudnite dodať, aby vás uchádzači o pracovné miesto kontaktovali na uvedenú mailovú adresu alebo telefón. Ak publikujete inzerát na sociálnej sieti, pokojne napíšte, aby váš inzerát zdieľali a pomohli vám tak nájsť správneho človeka.

Aktuálne ponuky práce nájdete aj na Povolania.sk

Súvisiace články

Čo je skutočne dôležité na pracovnom pohovore? Pracovný pohovor otázky a odpovede - ako sa pripraviť čo najlepšie Ako sa pripraviť na pohovor? Hľadáte prácu alebo brigádu na leto? Vyberte si z ponúk práce na leto.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >