Tu je sedem najčastejších otázok kladených na pohovoroch, spolu s návodmi ako odpovedať na takéto otázky.
1. "Povedzte mi niečo o sebe." Mali by ste si pripraviť asi jednominútovú odpoveď, ktorá zhŕňa, kde sa nachádzate vo Vašej kariére, s dôrazom na Vaše posledné zamestnanie. Z Vašej odpovede vynechajte Váš osobný život.
2. "Prečo sa zaujímate o túto prácu?" Vaša odpoveď by sa mala zamerať na to, čo je podstatou prečo sa zaujímate o danú prácu. Nemali by ste hovoriť o výhodách ako sú výška platu, o krátkej vzdialenosti do práce, alebo o čokoľvek inom nesúvisiacim so samotnou prácou, ktorú budete vykonávať. HR manažéri chcú najať človeka, ktorý starostlivo zvážil, či sa jedná o prácu, ktorú bude rád vykonávať každý deň.
3. "Prečo zmýšľate o odchode zo súčasnej práce?" Alebo, ak ste nezamestnaný, "Prečo ste opustili svoje posledné zamestnanie?" Tu nie je čas hovoriť o konflikte so svojím nadriadeným alebo sťažovať sa na svojich kolegov. Uchádzačom o zamestnanie sa obvykle odporúča odpovedať, že hľadajú nové výzvy. Je tiež v poriadku citovať veci, ako je nedávne či plánované sťahovanie sa, finančná nestabilita v organizácii alebo iné dôvody, ktoré sú skutočne pravdou - len sa treba držať čo najďalej od ohovárania zamestnávateľa alebo sťažovania sa na prácu.
4. "Prečo by sme si mali vybrať na danú pozíciu práve Vás" Mali by ste mať pripravenú odpoveď, ktorá preukáže, pomocou jednotlivých príkladov, Vaše zručnosti a skúsenosti.
5. "Povedzte mi niečo o dobe, kedy ..." Dobrý HR manažér nahliadnete do doby vo Vašej minulosti, kedy ste museli vykonávať zručnosti potrebné pre danú prácu. Napríklad: Povedzte mi o tom, kedy ste museli prevziať iniciatívu / museli sa vysporiadať s náročným zákazníkom / museli ste riešiť problém pre klienta ... a tak ďalej. Uistite sa, že máte pripravené odpovede na tieto otázky, takže je pre Vás jednoduché menovať k jednotlivým situáciám príklady z praxe. Strávte nejaký čas brainstormingom a definujte aké zručnosti budete pravdepodobne potrebovať v práci a akým výzvam budete pravdepodobne čeliť. Potom si premyslite príklady z minulej práce, ktoré môžete použiť ako "dôkazy", ktoré spĺňajú tieto potreby.
6. "Čo by ste urobili vo svojich prvých 90 dňoch, ak by ste získali túto pozíciu?" HR manažéri hľadajú odpovede, ktoré ukazujú, ako viete nastaviť ciele a riešiť problémy. Mali by ste tiež vziať na vedomie, že budete potrebovať určitý čas na spoznanie tímu, čo ako funguje a čo treba zlepšiť, predtým než urobíte nejaké veľké rozhodnutie.
7. "Aké sú Vaše platové očakávania?" Pri tejto otázke nedovoľte, aby pocit nepohodlia zmaril schopnosť dobre vyjednávať pre seba.