Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Telefonujte (v práci) správne

Pridané 22. 03. 2017 Autor Katarína

Aj telefonovanie je veda, respektíve, telefonovať treba vedieť. A to nehovoríme len o slušnosti, ale aj o veciach, ktoré sú potrebné pri telefonickom kontakte. Tu sú:

Papier a pero po ruke
Či už sa chystáte telefonovať so šéfom či podriadeným, vždy majte po ruje papier a pero na poznámky. Pokiaľ voláte do firmy, kde sa uchádzate o zamestnanie, pripravte si aj krátke body, respektíve otázky, na ktoré sa chce opýtať.

Správne načasovanie
Opäť opakujeme, že je jedno, komu voláte, vždy by ste si mali uvedomiť, koľko je hodín. Pokiaľ voláte podriadenému, zrejme viete, čo bude robiť a kde bude o desiatej doobeda. Pokiaľ však voláte do firmy ohľadom zamestnania, volajte ideálne medzi 9,00 až 11,00 hodinou doobeda a potom medzi 14,00 až 15,00 hodinou poobede.

Ticho a pokoj
V práci asi nemôžete ovplyvniť hluk či prostredie, ale v prípade, že voláte ohľadom nového pracovného miesta, volte pokojné tiché prostredie, kde vás nebude nikto rušiť, počúvať či znervózňovať.

Viete, komu idete vlastne volať?
Potrebujete informácie? Overte si, komu vlastne voláte a či vám vie potrebné informácie sprostredkovať. Ak voláte do firmy ohľadom zamestnania, uistite sa, že hovoríte s personálnym manažérom, respektíve s niekým, kto vám poskytne informácie o voľnom pracovnom mieste.

Hovorte zrozumiteľne
Tým máme na mysli, aby ste sa vyjadrovali jasne a zrozumiteľne, ale najmä zreteľne. Ak budete „mumlať“, nikto na druhej strane linky vám nebude rozumieť. Ak budete „mlieť“ jedno cez druhé, nikto nebude vedieť, prečo vlastne voláte. Preto sa vždy najprv predstavte, povedzte, koho hľadáte a následne dotyčnému jasne vysvetlite, o čo vám ide.

Nepýtajte sa na plat
V žiadnom prípade sa počas telefonického rozhovoru s potenciálnym zamestnávateľom nepýtajte na plat. Po telefóne si maximálne dohodnite osobný pohovor, na ktorom sa dozviete všetko, čo budete potrebovať. Počas telefonického hovoru si môžete ozrejmiť aj miesto stretnutia a opýtať sa na kontaktnú osobu.

Nepoužívajte vulgarizmy
Pri pracovnom telefonickom rozhovore rozhodne nepoužívajte vulgarizmy. Vonkoncom nie, ak človeka na druhej strane linky nepoznáte a komunikujete s ním po prvýkrát. Nenadávajte ani pri komunikácii so šéfom, nadriadeným, ale ani podriadeným. Pracovná etiketa to absolútne vylučuje.

Ukončenie hovoru
Na konci hovoru by sme mali poďakovať za informácie a nie ukončiť hovor zložením telefónu. To platí aj v prípade, že hovoríme s nadriadeným, klientom, dodávateľom...

Súvisiace články

Hodinová výpoveď. Čo to je a existuje vôbec niečo také aj na Slovensku? Čo ak opäť prídete o prácu, máte nárok na dávku v nezamestnanosti? Ako motivovať zamestnancov aj inak, než len peniazmi Pracujete v noci? Tieto rady vám pomôžu zvládnuť nočnú prácu

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >