Bez ohľadu na to, ako dobre robíte svoju prácu, mali by ste byť rozvážny a zabrániť kariérnym prechmatom, ktoré môžu vykoľajiť aj špičkového zamestnanca:
1.Ukončenie networkingu. Vedieť čo sa deje vo vnútri, medzi štyrmi stenami spoločnosti, kde pracujete, nie je postačujúce - a môžete to rýchlo zistiť, keď stratíte prácu alebo je potrebné hľadať príležitosti mimo Vašej firmy z iných dôvodov.
Ukončenie networkingu môže spôsobiť ujmu, ak príde čas pre zamestnancov, nájsť si nové zamestnanie. Zamestnanci potrebujú, aby sa uistili, že aj naďalej budú využívať networking počas celej svojej kariéry, aby zostali v kontakte a spojený s ľuďmi, ktorí sú schopní im pomôcť v čase hľadania nového pracovného miesta.
2.Mylný predpoklad automatického uznania dobre odvedenej práce. Ak ste šikovný zamestnanec, ktorý vykonáva svoju prácu nadpriemerne, budete odmenený, keď Váš šéf vidí, čo ste urobil pre danú spoločnosť, že áno? Nie nevyhnutne. Mnoho šikovných a talentovaných ľudí zhliadli menej talentovaných kolegov napredovať, pretože vedia nadriadených lepšie informovať o svojich výkonoch a úspechoch.
3.Nepoznanie svojej hodnoty. Výskum ukazuje, že u žien je menej pravdepodobné ako u mužov, požiadať o zvýšenie platu. Neefektívne vyjednávanie platu na začiatku svojej kariéry môže činiť vysoké číslo v stratených celoživotných zárobkoch.
Treba poznať svoju trhovú hodnotu. V prípade zmeny zamestnania si pýtajte 10 až 15 percentné navýšenie oproti predchádzajúcemu zamestnaniu.
4.Nezviditeľnenie sa. Vzhľadom na obmedzený počet hodín k dispozícii každý deň, je často ťažké, stihnúť vykonávať svoju prácu, nieto ešte vedľajšie úlohy spojené s Vašim zamestnaním. Avšak, mali by ste sa zapojiť do rôznych výborov, aby ste zlepšili Vaše zviditeľnenie sa v organizácii a prispievali do diania aj mimo Vášho oddelenia. Takto môžete nadviazať kontakty s ostatnými ľuďmi vo veľkej organizácii, ktoré by za iných okolnosti nenastali.
5.Príliš priateľský vzťah s nadriadeným. Keď sa bližšie spoznáte so svojím šéfom, je ľahké prekĺznuť do komfortnej zóny vo vašej komunikácií. Snažte sa vyhnúť oversharingu a sústreďte sa na to, aby rozhovory s Vašim manažérom boli prevažne so zameraním na prácu. Keď Váš manažér prejde do osobných príbehov, usmievajte sa a počúvajte, ale nepridávajte príliš veľa priestoru k rozhovoru.
6.Nadmerný negativizmus. Nikto nechce argumentovať, že nie je priestor na sťažnosti v akomkoľvek prostredí spoločností. Ale prílišným negativizmom dávate signál pre nadriadeného alebo zamestnávateľa, že nie ste vhodným zamestnancom pre spoločnosť, pretože kazíte pracovnú atmosféru spoločnosti. Byť kritický, je jedna vec, ale byť negatívny je kariéra torpédoborca.