Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

6 spôsobov ako naštartovať rok 2015

Pridané 12. 01. 2015 Autor Andrea

Dosiahnite svoje profesijné ciele tým, že prehodnotíte uplynulý rok a zlepšite sa v organizovaní.

Ani sme sa nenazdali a už je tu zas koniec roka! Než vymažete rok 2014, skúste naozaj popremýšľať o posledných 12 mesiacov. Je to jeden zo spôsobov, aby ste sa zlepšili a zaznamenali rast v novom roku. Okrem úspechov a získaných nových zručností sa pozrite aj na chyby, ktoré ste vykonali v priebehu niekoľkých posledných mesiacov. Taktiež dôkladne prehodnoťte svoje vzťahy a vaše hospodárenie so svojím časom, projekty a produktivitu.

Ako sa Vám darilo v týchto oblastiach a aký nárast ste zaznamenali? Aké šance a výzvy ste premrhali? Vyhodnotenie roku 2014 vám môže pomôcť naštartovať rok 2015 v tom najlepšom smere.

1. Zhodnoťte dosiahnutie svojich cieľov z obdobia minulého roka. Len do toho, nebojte sa nahliadnuť! Dosiahli ste svoje ciele? Všetky z nich? Niektoré z nich? Žiadny z nich? Prečo áno, alebo prečo nie? Boli to nedosiahnuteľné méty? Alebo, ak ste dosiahli všetky svoje ciele, boli nastavené dostatočne vysoko?
Mnohí ľudia majú tak veľké obavy pri stanovení cieľov a pri ich dosiahnutí, že im uniká podstata sebareflexie a schopnosť prehodnotenia čo funguje a čo nie, a ako to urobiť nabudúce. Ak sú vaše ciele rovnaké aj tento rok, čo môžete urobiť inak, aby sa Vám ich podarilo dosiahnuť? Máte možnosť predefinovať svoje ciele?

2. Urobte si poriadok. Urobte to doslova. Vyčistite svoj pracovný priestor. Predstavte si ako neuveriteľne sa budete cítiť, ak Vás v prvý pracovný deň v novom roku privíta úplne čistý a uprataný pracovný stôl.

3. Vytvorte si zložku Úspech. Ak ste si nearchivovali všetky prejavy pochvaly za posledný rok, tak teraz je ten správny čas na vytvorenie takejto zložky. Stačí keď si ju vytvoríte čo i len v programe Outlook a začnete ukladať všetky svoje pozitívne ocenenia a pochvaly na jednom mieste.
Účel je dvojaký. Po prvé, takáto zložka Vám poslúži pri ďalšej kontrole a pri hodnotení výkonnosti, najmä na konci roka a budete mať dôkaz na dosah ruky, ako cenný ste pre spoločnosť. Po druhé, ak máte zlý deň je pekné vedieť, že súbor vôbec existuje. Áno, ľudia uznávajú vašu tvrdú prácu, a áno, z času na čas je dobré si to pripomenúť.

4. Prejdite si svoje chyby. Podobne, ako ste zhodnotili dosiahnutie svojich cieľov a úspechov, máte rovnakú úlohu pre vaše chyby. Urobili ste nové chyby? Boli veľké a nákladné alebo malé a triviálne?

5. Vyhodnotenie riadenia času a produktivity. Je niečo, čo môžete urobiť inak a reorganizovať svoj deň v novom roku? Možno sľub ignorovať e-maily v určitom vymedzenom čase, aby ste mali priestor na vykonanie skutočnej práce je jedným z návrhov ako lepšie manažovať svoj pracovný deň. Možno naplánovať schôdzky ako prvú vec ráno a ponechanie popoludnia pre ľahšie úlohy je ďalším možným riešením. Pouvažujte nad možnými spôsobmi, ako by ste mohli zvýšiť a zlepšiť svoju produktivitu práce.
Novoročné predsavzatia môžu byť ľahko zabudnuté, avšak keď začnete vytvárať zdravšie návyky počas prvých niekoľkých týždňov nového roka, je pravdepodobné, že tieto návyky Vám zotrvajú počas celého roka.

6. Skontrolujte svoje pracovné vzťahy. Čo by ste mohli urobiť inak v tomto roku? Snažte sa, aby ste zaznamenali prospech nielen pre seba, ale taktiež pre tím a samotnú spoločnosť. Na zvýšenie trávenia času s kolegami sa snažte využívať vašu prestávku na kávu alebo obed.

Súvisiace články

Strategické kroky: Ako si zabezpečiť prácu snov s vyšším platom 10 osvedčených spôsobov, ako si vyjednať lepší plat Náplň práce a bežný deň v živote veterinárneho lekára Ako si privyrobiť? Praktické tipy ako si privyrobiť popri práci alebo škole.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >