Nie je jednoduché odpovedať na tieto otázky. Koniec koncov, s najväčšou pravdepodobnosťou nepoznáte, kto sú konkurenční kandidáti a aká je ich kvalifikácia.
Zamerajte sa na problém, ktorý má zamestnávateľ. Napríklad ak viete, že spoločnosť sa snaží predať výrobky v rámci nového segmentu trhu – napr. zdravotnej starostlivosti a Vy máte skúsenosti v tomto odbore, zdôraznite svoju odbornú znalosť odvetvia, kľúčových hráčov a možnosť využiť svoje kontakty.
Povedzte prečo ste jedinečný. Popremýšľajte o tom, čo o Vás hovoria kolegovia. Vysvetlite, na konkrétnych príkladoch, prečo Vás ostatní považujú za odborníka v určitej oblasti. Zdieľajte túto informáciu s dôverou.
Prezentujte svoje výsledky. Ak zvolíte túto cestu, nechcete sa presadzovať ako chvastúň. Cieľom je, aby ste pomocou konkrétnych príkladov, ktoré ste dosiahli, dokázali, že môžete dosiahnuť ciele spoločnosti.
Možno ste zlepšili úroveň zákazníckych služieb a umožnili firme udržať a budovať zákaznícku základňu. Podeľte sa detailne o tento úspech a dodajte, že môžete urobiť to isté pre ich spoločnosť. Uistite sa, že príklad, ktorý si vyberiete sa vzťahuje k cieľu, ktorý má budúci zamestnávateľ.
Ukážte svoju kvalifikáciu. Zatiaľ čo konkrétne príklady z pracoviska sú najlepšie, môže zdôraznenie Vašej kvalifikácie pomôcť Vám vyniknúť, ak ste na trhu, kde viete, že hľadaná kvalifikácia chýba.
Napríklad, firma uvedie v popise práce, alebo uviedla počas rozhovoru, že pre danú pozíciu uprednostňuje kandidáta s vysokoškolským titulom. Nestačí len povedať, že máte daný titul, a že spĺňate ich požiadavku. Povedzte im, ako ste využili poznatky zo štúdia v pracovnom prostredí.
Ak sa na tento typ otázok dôkladne pripravíte vopred, budete menej prekvapený, keď sa vyskytnú počas rozhovoru. Nezabudnite sa zamerať na konkrétne príklady a zdôraznite, ako by ste použili Vaše skúsenosti a kvalifikáciu v tomto novom prostredí a pomohli spoločnosti dosiahnuť jej ciele.
Vyhnite sa porovnávaniu s ostatnými a zamerajte sa na to, čo môžete spoločnosti ponúknuť. Vašim cieľom je prezentovať seba samého ako sebavedomého, motivovaného kandidáta a spôsob ako to urobiť, je zdieľať to, čo môžete urobiť, skôr než to, čo si myslíte, že Vaša konkurencia môže alebo nemôže urobiť.