Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Správajte sa ako profesionálka

Pridané 08. 11. 2016 Autor Katarína

Každý by sa mal vo svojej práci správať ako profesionál, či už riadi nadnárodnú spoločnosť, alebo pracuje ako robotník. Zvlášť profesionálne by sa mali správať zamestnanci, ktorí prichádzajú do kontaktu so zákazníkmi.

Povedzme si preto, na čo by sme počas svojho pracovného dňa nemali zabúdať, čo je možno drobnosť, ale dôležitá.

Osobná hygiena
Asi si poviete, že každý sa predsa sprchuje, umýva si ráno zuby...Áno, ale na osobnú hygienu by sme mali myslieť aj počas dňa. Najmä na deodoranty či decentný parfum, aby sme kolegom či zákazníkom „nesmrdeli“. Rovnako myslime aj na to, že po výdatnom obede môže byť pach z našich úst naozaj nepríjemný. Profesionál vždy vonia.

Zbytočné reči
Naozajstný profesionál sa venuje svojej práci naplno. Plní si pridelené úlohy, zodpovedne deleguje svojich podriadených, spĺňa normy, ale zároveň neklebetí po chodbách, nevedie s kolegami zbytočné reči, ktoré by ich zdržovali od roboty.

Primeraná dávka sebavedomia
Každý profesionál by mal mať určitú, primeranú dávku sebavedomia. Nekrčí sa pri poradách, nebojí sa povedať svoj názor nahlas a obháji si ho. Profesionál vystupuje sebavedomo, ale zároveň kompetentne a ľudsky aj k zákazníkom, správa sa k nim s rešpektom, ale nie ponížene. Rovnako sa správa aj k svojmu nadriadenému.

Poznajte svoju hodnotu
Každý profesionál pozná svoju hodnotu pre firmu či organizáciu, v ktorej pracuje. Vie, aké má najvyššie dosiahnuté vzdelanie, je si vedomí svojich skúseností a vie aj to, aký je jeho prínos pre firmu. V tejto súvislosti sa nebojí požiadať, v správnu dobu, o povýšenie či zvýšenie platu.

Môj zákazník, môj pán
Profesionál vie, ako sa správať k zákazníkom, ako s nimi pracovať, aby odchádzali spokojní a vrátili sa k vám opäť. Skutočný profesionál nikdy pred zákazníkmi „nenarieka“ na mizerný plat, nesťažuje sa na pracovné podmienky, neukazuje svoje osobné problémy. Zákazníka si váži, ale neponižuje sa pred ním.

Práca nie je všetko
Profesionál má síce svoju prácu rád, ale nedopustí, aby sa z neho stal workoholik. Vie, že pre každého človeka je dôležitý aj oddych a relax, že si prácu netreba „nosiť domov“ a myslieť na ňu 24-hodín denne. Profesionál sa nebojí zobrať si dovolenku, pretože vie, že po návrate svoju prácu zvládne dorobiť.

Pozná správny moment
Skutočný profesionál vie, kedy odľahčiť situáciu úsmevom, decentným vtipom, kedy podržať kolegu v nepríjemnej situácii. Rovnako veľmi dobre vie, ako zlepšiť náladu celého pracovného tímu, vie, ako svoj tím motivovať a dostať tak z neho najlepší možný výkon.

Súvisiace články

Ako úspešne zvládnuť skúšobnú dobu? Týmto si zaručene zničíte kariéru. Nerobte to! Dámy, nekazte si samé svoju kariéru Venovať sa rodine, či rozvíjať kariéru?

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >