Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

3 pracovné návyky, ktoré sa oplatí pestovať v práci

Pridané 16. 10. 2014 Autor Andrea

Prečo by ste mali prehodnotiť svoje správanie, podnety, rutinu a typy odmeny

Naše životy sú radom návykov. Náš mozog túži po návykoch, pretože chce pracovať efektívnejšie. Každý z nás má dobré aj zlé návyky, a každý z návykov sa skladá z rovnakého cyklu: podnet, rutina a odmena.

Môžete mať stresujúci deň v práci (podnet), a hneď ako prídete domov zapnete televíziu a zjete vrecúško čipsov (rutina). Jedenie sa stane vašou terapiou (odmena). Alebo môžete dostať úlohu v škole (podnet) a potom sa pustíte do štúdia, prípravy osnovy, píšete a upravujete dokument (rutina). Potom sa budete cítiť skvele, keď dostanete jednotku za svoju prácu (odmena).

Naše životy sa skladajú zo stoviek týchto návykov: Otvoríte skrinku (podnet), vyčistíte si zuby (rutina) a prejdete si jazykom po svojich perleťovo bielych zuboch (odmena). Ľudia sa často zameriavajú na zvyky na podporu osobného rozvoja - ako je beh, zdravá výživy a meditačné návyky – a pozabúdame na návyky na podporu nášho profesijného rozvoja. Ale pracovné návyky predsa len existujú a sú veľmi dôležité pre váš úspech.

Tu sú tri návyky, ktoré by ste si mali pestovať vo svojej práci za účelom zvýšenia rešpektu a dôvery:

1. Návyk prezentovať výsledky
Keď sa vás niekto spýta, čo robíte (podnet), buď na konferencii alebo na pracovnom interview, je prirodzené reagovať s popisom vašich pracovných povinností (rutina). Aj keď je to bezpečné a v našej komfortnej zóne (odmena), je oveľa efektívnejšie používať v odpovedi vaše dosiahnuté úspechy skôr ako popis vašej náplne práce. Snažte sa popísať výsledky projektu, práce, na ktorej ste pracovali namiesto jednoduchého vymenovania svojich povinnosti.

2. Návyk schopnosť vyjednávania
Často sedíme stranou, keď je čas na rokovanie. Napríklad pri pracovnom interview čakáme od personalistu až začne konverzáciu (podnet) a dúfate v hladký priebeh so zomknutými päsťami (rutina). Potom sme vydýchnete a pocítite úľavu, keď už je po všetkom (odmena). Ale návyky sa nemajú spoliehať na podnety od iných ľudí. Ak práve vy vytvoríte podnet, ktorý je nasledovaný rutinou, potom dosiahnete väčšiu odmenu.
Ak chcete začať, skúste tento postup pri najbližšom stretnutí s vašim šéfom (podnet): "Mám ešte posledný bod programu nášho stretnutia; som naozaj rád že tu pracujem, a projekt XYZ a iniciatíva ABC boli obzvlášť zaujímavé a predstavovali pre mňa skutočnú výzvu. Rád by som sa stretol v najbližšom možnom čase a prediskutoval priebeh a výsledok týchto projektov, ako aj možnosť vedenia ďalších projektov."

3. Návyk komunikovať
Pri interakcii - komunikácii s kolegom (podnet), mnohí z nás sa zameriavajú na projekt, ktorý treba vyriešiť (rutina), skôr než by ste sa na chvíľu držali v úzadí a mohli plne porozumieť pohľadu na vec druhej osoby. Keď sa zameriate len na úlohy, výsledky, a nie na osoby, projekt bude dokončený (odmena), ale môžete prísť o veľkú príležitosť budovať silné osobné vzťahy, ktoré sú dôležité pre vašu kariéru.
Pri ďalšom spustení tímového projektu (podnet), skúste hodnotiť prácu kolegov a ich komunikáciu (rutina). Pochopenie štýlu a komunikácie niekoho iného môže urobiť veľký rozdiel vo vašom prístupe k ľuďom a v spôsobe ako komunikovať s jednotlivými typmi.
Dobré návyky pri práci sú rovnako dôležité ako dobré návyky doma. Keď sa vám podarí nahradiť zlé návyky s tými, ktoré sú pozitívne a proaktívne, položíte základy pre vašu úspešnú kariéru.

Súvisiace články

Ktoré zvyky ľudí zo strednej triedy ich udržujú v strednej triede? Čo je super hrubá mzda? Ak by ste museli začať od nuly s nulovým kapitálom, akú stratégiu by ste použili na zbohatnutie? Prijala som pracovnú ponuku, ale o dva týždne neskôr som dostal oveľa lepšiu. Čo je správne urobiť?

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >