Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Ako byť v práci disciplinovaný? Máme pre vás 10 tipov

Pridané 26. 04. 2016 Autor Katarína

Únava, stereotyp, choroba, rušivé elementy v kancelárií... To všetko vás dokáže veľmi hravo vyviesť z pracovného tempa. Ako si udržať v práci disciplínu? Tu je 10 tipov od nás.

1. Pripravte sa na nasledujúci deň – vždy na konci pracovného dňa si pripravte zoznam vecí, ktoré budete musieť spraviť nasledujúci deň, a to v poradí, v ktorom potrebujete mať veci vybavené. Postupne, počas dňa, jednotlivé splnené úlohy vyškrtávajte. Takýto zoznam vám umožní aj sebakontrolu.

2. Neodkladajte začiatok práce – spravte si maximálne rannú kávu, ale potom sa už ničím nerozptyľujte a začnite plniť pracovné úlohy. Ak si chce kolega „pokecať“, má smolu, jednoducho mu povedzte, že dnes toho máte naozaj veľa a že sa porozprávate počas obeda.

3. Nájdite kolegov, ktorí vám pomôžu – ak ste manažér, tak delegujte úlohy, ak máte dobrých kolegov, ktorí vám radi a ochotne pomôžu, pokojne ich o to požiadajte. Nehádžte však na nich svoje úlohy či rovno celé projekty. Za tie ste zodpovedný vy!

4. Predstavte si pokrok – pokiaľ pred vami stojí náročná úloha, do ktorej sa vám nechce, predstavte si, že keď ju úspešne ukončíte, čaká na vás projekt, ktorý sa vám bude viac páčiť, ktorým budete nadšený.

5. Predstavte si povýšenie – rovnako dobre na udržanie si pracovnej disciplíny je predstaviť si povýšenie, pochvalu či finančný bonus, ktorý vás čaká po dokončení úlohy.

6. Zbytočne neanalyzujte, nešpekulujte nad úlohou – ak vás čaká náročná úloha, ktorú by ste najradšej odložili do šuplíka a dúfali, že sa spraví sama, nerobte to. Jednoducho k nej pristúpte ako k ďalšiemu projektu, ktorý je potrebné spraviť. Neanalyzujte ju zbytočne, neznechucujte ju sám sebe.

7. Robte každý deň – ak vám vyššie spomínaná úloha zaberie dlhší čas, neodkladajte ju, venujte sa jej každý deň. Nevynechávajte deň s tým, že pokračovať budete zajtra, pretože sa vám nechcete venovať sa práve tejto úlohe. Bola by to chyba a nedostatok disciplíny.

8. Nevynechávajte prestávky – nepracujte cez obednú prestávku, pretože takýmto spôsobom nebude trvať dlho a „vyhoríte“. Práca nie je zajac, neutečie, aj keď je dôležité spraviť ju. Prestávku na obed dodržiavajte, ale nepredlžujte ju.

9. Žiadne sociálne siete – počas práce sa neprihlasujte na žiadne sociálne siete, ak s nimi vyslovene nepracujete, pretože budú len zbytočne odvádzať vašu pozornosť. Aj čítanie správ na internete nechajte na neskôr.

10. Vyhýbajte sa chybám - zálohujte si počítač, aby sa nestalo, že niektorá z hotových alebo rozpracovaných úloh vám „zmizne“. Rovnako sa snažte pozerať si projekt a opravovať ho v krátkych časových intervaloch. Lepšie je skontrolovať si 10 strán projektu ako 100 strán naraz.

Súvisiace články

7 zdravých návykov v práci 6 vecí, ktoré vám môžu znepríjemniť život 12 lekcií zo života, ktoré sa ľudia naučia neskoro Kariérne kotvy - spoznajte a zlepšite vašu kariéru

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >