Niekoľko vecí...
Po prvé:
Niečo ste zrušili s jednodňovým predstihom. To je veľa. Vlastne je to v dnešnom korporátnom prostredí, ktoré je plné napätia, celkom slušnosť. Dobre si uvedomte, že máte povolené robiť veci - napríklad rušiť stretnutia - z "pracovných dôvodov". Obchodné dôvody... ako vaše obchodné dôvody.
Väčšina organizácií sa už dávno začala správať k svojim zamestnancom ako k dobytku. Tvrdé sušienky vzhľadom na dnešné podrezané, konkurenčné náborové prostredie - ak je vaša práca dobrá, váš zamestnávateľ (budúci alebo iný) je tu nahraditeľný.
Druhý dôvod:
"Nie je dôležitá dĺžka stretnutia. Ide o to, ako stretnutie naplánujete a zrealizujete." Ak náborový pracovník meria efektívnosť stretnutia podľa toho, aké dlhé je stretnutie, naozaj tam chcete pracovať?
Príliš veľa organizácií má v súčasnosti terminálne prípady toho, čo rád nazývam "syndróm zbytočných stretnutí". Zbytočné schôdze poskytujú zbytočným ľuďom (ako napríklad polovici riadiacich pracovníkov veľkých organizácií) nezmyselné zámienky na to, aby sa mohli vyťahovať a predstierať, že robia niečo produktívne, čím si ospravedlňujú svoje platy a odmeny. (Väčšina formálnych stretnutí sa dá uskutočniť pomocou kombinácie zápisníc, e-mailových zoznamov, audio/videochatov, diskusných fór, improvizovaného posedenia pri káve v podnikovej kaviarni atď.
Tretí dôvod:
Organizácie, ktoré majú terminálny "syndróm zbytočných stretnutí", majú tiež tendenciu mať nepríjemnú kancelársku politiku. Naozaj chcete skončiť ako niekoho obetný baránok?
Po štvrté a posledné:
To, že sa k vám náborový pracovník práve teraz správa tak nepríjemne, vypovedá o organizácii, ktorú náborový pracovník zastupuje. Tak ako v 99 % ľudských vzťahov, ani tu sa s vami nebude zaobchádzať lepšie ako počas pohovoru (náboru a lákania do zamestnania), takže ak sa s vami počas pohovoru zaobchádza ako s kusom mäsa, môžete si len predstaviť, čo príde potom. A život je príliš krátky na to, aby ste sa upísali tomu, že sa s vami bude zaobchádzať ako s menej cenným tvorm alebo kancelárskou "vecou".