Povolania
- Administratíva
- Automobilový priemysel
- Bankovníctvo
- Cestovný ruch a hoteliérstvo
- Doprava, logistika a poštové služby
- Ekonomika, financie a účtovníctvo
- Informačné technológie
- Manažment
- Marketing a reklama
- Obchod a služby zákazníkom
Info
- Dôchodok
- Hľadanie práce
- Kariéra a profesná dráha
- Mzda
- Práca v zahraničí
- Slovník pojmov
- Testy pre výber povolania
Kariéra
všetky články >Web Analyst - Adobe Analytics Specialist
IBM, BratislavaPonuka práce
Dátum pridania: 27.2.2024Práca
As an IBM.com Web Analyst you will analyze website data, extract insights, and provide actionable recommendations to improve the web experience.What you will do:
- Utilize Adobe Analytics to monitor, measure, and analyze website traffic, user behavior, and performance metrics.
- Develop and maintain custom reports, dashboards, and data visualizations to track key performance indicators (KPIs) and provide actionable insights to stakeholders.
- Conduct in-depth analysis of website traffic patterns, user interactions, conversion funnels, and customer journeys to identify areas for optimization and improvement.
- Collaborate with cross-functional teams including marketing, product, and design to implement data-driven strategies and initiatives to enhance website effectiveness and user experience.
- Monitor and report on the effectiveness of digital marketing campaigns, including email marketing, social media, and paid advertising, and provide recommendations for optimization.
- Stay current with industry trends, best practices, and new technologies in web analytics and digital marketing.
Required Experience:
- Bachelor's degree in Marketing, Business, Statistics, Computer Science, or related field.
- Experience working with Adobe Analytics (formerly Adobe SiteCatalyst) and other web analytics tools like Google Analytics, heat maps and data visualization tools.
- Strong analytical skills with the ability to interpret complex data sets and generate actionable insights.
- Experience creating custom reports, dashboards, and data visualizations.
- Familiarity with tag management systems (e.g., Adobe Dynamic Tag Management, Google Tag Manager, Tealium) and channel attribution.
- Excellent communication and presentation skills with the ability to effectively communicate technical concepts to non-technical stakeholders.
- Ability to work independently and collaboratively in a fast-paced, dynamic environment.
Preferred Experience:
- Adobe Analytics certification or equivalent.
- Experience with other Adobe solutions (e.g., Adobe Target, Adobe Audience Manager, AEP, Journey Optimizer)
- Knowledge of audience targeting data sets like 6Sense, Demandbase, Bombora et al.
- Experience working in B2B, e-commerce and/or lead-generating businesses.
This is a hybrid role. Attendance in the office is required 3 days per week.
Druh pracovného pomeru
plný úväzokPožiadavky na zamestnanca
vysokoškolské I. stupňa (bakalárske)Anglický jazyk
Miesto práce
BratislavaKategória
Informatika - software, Marketing, reklama, PRPovolania
Databázový analytik, IT analytik, Marketingový špecialista, Špecialista marketingových analýz
Najčítanejšie články
- Vedci skúmali nároky povolaní. Zistili desať najťažších pracovných profesií.
- Ako môžem zmeniť svoj život za 6 dní?
- Aká je najlepšia rada, ktorú by ste mohli niekomu dať do života?
- Ktoré zvyky ľudí zo strednej triedy ich udržujú v strednej triede?
- Vďaka umelej inteligencii by mohol byť štvordňový pracovný týždeň nevyhnutný
Zoznam povolaní
- Herec
- Tréner obchodných zručností
- Učitelia ďalšieho odborného vzdelávania
- Koncipient
- Servisný technik
- Fakturantka
- Chemickí špecialisti
- Bezpečnostní špecialisti v oblasti databáz a počítačových sietí
- Technológ v strojárstve
- Internista
- Stevard
- Špecialisti v oblasti databáz a počítačových sietí
- Dispečeri v chemických prevádzkach
- Stomatológ
- Špecialisti v oftalmológii
- Špecialisti v oblasti informačných a komunikačných technológií
- Someliér
- Monitor klinických štúdií
- Lektor
- Tréner