Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

7 najčastejších chýb, ktoré robia čerství absolventi po nástupe do práce

Pridané 24. 03. 2015 Autor Andrea

Práca s čerstvými absolventmi škôl je zaujímavá, pretože môžete sledovať ich cestu zdokonaľovania sa a učenia sa a dosahovania lepších výsledkov krok za krokom. Avšak pri práci s absolventmi sa taktiež niekedy stretnete so správaním, ktoré je neprofesionálne a neprospieva ich kariérnemu rastu. Niektoré chyby sú fatálne, niektoré len nerozvážne, ale všetko sú to spôsoby, ktorými absolventi neúmyselne sabotujú seba samých v práci.

Tu je niekoľko najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťajú čerství absolventi škôl:

1. Ignorovanie firemnej kultúry. Kultúra je neviditeľná sila, ktorá vedie tisíce vecí, ktoré sa dejú v každej kancelárii každý deň, od odpovedania na telefonáty až po vedenie pracovných schôdzi. Tým, že sledujete, ako sa správajú iní zamestnanci v kancelárii, zachytíte niektoré veľmi dôležité správy o "tom, ako robiť veci." Napríklad, znížia zamestnanci svoj hlas keď telefonujú? Je dochvíľnosť príchodu do práce samozrejmosťou pre každého zamestnanca? Existuje veľa malých vecí, ako sú tieto, ktoré Vám pomôžu vyzerať profesionálne jednoduchým odpozorovaním situácii.

2. Nerobenie si poznámok. Áno, naozaj je potrebné mať na pamäti konkrétne pokyny, ktoré ste dostali, vrátane detailov, a pre väčšinu ľudí to znamená, že si musia písať poznámky. Je dobré klásť otázky, ale nie vtedy ak sú Vaše otázky tie, na ktoré už nadriadený odpovedal, keď ste sa neobťažoval venovať mu pozornosť.

3. Neuvedomovanie si, že záleží na tom či robíte chyby. V škole, ak ste urobili chybu pri teste alebo ústnej odpovedi, tak to ovplyvnilo len Vás. Pri výkone mnohých prác, chyby môžu mať oveľa vážnejšie následky. Vezmite svoju prácu vážne, a keď urobíte chybu, uistite sa, že ste postupujete správne pri riešení danej situácie.

4. Obliekanie sa príliš ležérne. Žabky, ultra-nízke bedrové džínsy, viditeľné spodné prádlo, a iné výstrelky. Ak sa stále obliekate v štýle skôr na von než do práce, signalizuje to, že nechcete brať svoju prácu vážne.

5. Používanie sociálnych sietí alebo neustále smskovanie s priateľmi počas pracovného dňa. Aj keď si myslíte, že Vás táto činnosť nerozptyľuje, opak je pravdou. Ovplyvňuje to Vaše sústredenie sa na prácu.

6. Randenie s kolegom hneď po nástupe do práce. Začatie si romániku s kolegom sotva ho poznáte, vyzerá, ako keby ste mali väčší záujem o využitie pracoviska ako miesta pre zoznamku.

7. Nepochopenie prepojenia medzi nudnou prácou a úlohami, ktoré sú výzvou. Ak robíte rutinnú prácu, ako je kopírovanie alebo nastavenie stretnutia s nechuťou a nedávate si pozor na detaily, nečakajte, že Vám budú časom pridelené zaujímavejšie a odbornejšie úlohy.

Súvisiace články

Strategické kroky: Ako si zabezpečiť prácu snov s vyšším platom 10 osvedčených spôsobov, ako si vyjednať lepší plat Náplň práce a bežný deň v živote veterinárneho lekára Ako si privyrobiť? Praktické tipy ako si privyrobiť popri práci alebo škole.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >