Urobiť chybu v dôležitej práci však môžu byť vážnejšie . Chyba môže spôsobiť problémy pre zamestnávateľa a dokonca ovplyvniť aj chod a fungovanie firmy. Dopady chyby sa tak dostanú opäť až k vám a môžu ovplyvniť aj bežných zamestnancov či výsledky práce viacerých ľudí. Jednoducho niekedy opravovať svoje chyby počas priebehu pracovného a rozbehnutého procesu už nemusí byť možné. Keď urobíte chybu pri práci vaša kariéra môže závisieť aj na tom ako sa v danej situácií zachováte.
Priznajte svoju chybu
Informujte svojho šéfa o svojej chybe okamžite . Jedinou výnimkou je, ak urobíte zanedbateľnú chybu , ktorá nebude mať vplyv na nikoho . V opačnom prípade , sa nesnažte skrývať svoju chybu . Budete vyzerať hrozné , keď niekto to zistí .
Prezentujte Váš plán ako opravíte chybu
Keď idete svojmu šéfovi priznať svoju chybu , musíte mať plán pre nápravu. Prezentujte svoj plán jasne . Dajte vedieť kolegom , ako dlho to bude trvať , než realizujete svoj plán a ak existujú nejaké náklady s tým spojené aká bude ich výška.
Neobviňujte niekto iného za svoju chybu
Ak urobíte chybu nikomu nepomôže keď budete na niekoho ukazovať prstom. Podporujte tých , ktorí môžu zdieľať zodpovednosť a svoju pracovnú chybu oznámia svojmu šéfovi .
Ospravedlňte sa za svoju chybu , ale nezhadzujte sa
Je tu veľký rozdiel medzi tým ako priznať svoju chybu a obviňovať sa tým . Zoberte zodpovednosť do vlastných rúk, akceptujte možné problémy ale zbytočne sa verejne neobviňujte a nezhadzujte na verejnosti.
Opravte chybu vo svojom voľnom čase
Ak budete musieť stráviť ďalšie hodiny v práci pri náprave vašej chyby , nečakajte , že vám firma zaplatí za tú dobu . Môžete tiež použiť vašu obedňajšiu prestávku alebo prísť do práce skôr alebo zostať v práci aj po skončení pracovnej doby.