Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

5 tipov ako sa vyhnúť agresívnemu správaniu na pracovisku

Pridané 05. 11. 2013 Autor Lenka

Pýtali sme sa odborníkov, ako zvládnuť agresívneho kolegu na pracovisku. Tu je päť stratégií ako ich správanie zvládnuť bez straty pohody.

Nájdite si svojich spojencov
Realita rokovania s agresívnym kolegom je, že asi nie ste jediný, kto čelí ich správaniu a že nemá zmysel znášať toto utrpenia sám. Prvé pravidlo úspechu na pracovisku, by mal byť váš prvý kontakt so svojimi kolegami. Spýtajte sa ich, ako oni znášajú správanie agresívneho kolegu a použite ich rady a podporu pre vašu potrebu. Len uistite sa, že vaša prosba vyzerá ako žiadať o radu a nie stonanie a nárek a to najmä v prípade, ak osoba s ktorou máte problémy je dlhodobý zamestnanec.

Vžite sa do ich pocitov
Všetci sme si vcelku povahovo podobní a nájsť vzorec vhodného správania vieme nájsť pomerne rýchlo. Dôležité pri jednaní s agresívnym kolegom je identifikovať o aký typ človeka ide a či máte čo do činenia s optimistom alebo pesimistom, či robí rýchle rozhodnutia alebo premýšľa dlhšie a či je osoba detailista alebo sa skôr zameriava na problém ako celok. Hneď ako budete vedieť odpovede na tieto kľúčové otázky, môžete rozmýšľať nad správnym postupom.

Udržujte tému rozhovoru
Najagresívnejší ľudia sa vždy snažia ovládnuť rozhovor a nanútiť vám svoju predstavu. Snažte sa im pripomínať, že rozhovor je dialóg a že ich správanie a postoj ma vplyv aj na vás. Snažte sa držať rozhovor stále okolo hlavnej témy a veďte dialóg konštruktívne. Vhodné je používať vety vo forme "Pripadá mi to naozaj užitočné, keď ... " alebo "Chcel by som hovoriť o ... ", . Je dôležité im pripomínať, že v rozhovore je aj iná osoba.

Nájdite nezávislého pozorovateľa
Ak ste v hádke alebo náročnom dialógu s niekým, kto vás nenechá hovoriť, potom je dôležité ste ho ubezpečili, že vaše slová majú moc . Skúste požiadať svojho šéfa o kurzy asertivity , aby sa ubezpečil , že ste presvedčený a stojíte si za svojim názorom a dokáže sa vyjadriť rozhodne. Ak máte čo do činenia s kancelárskym tyran je tu jeden super tip ako postupovať. Snažte sa aby sa váš šéf alebo iný kolega zúčastnil stretnutie s vami alebo ho pridávajte na kópiu vašej emailovej komunikácie. Treba si zapamätať, že pre agresívneho kolegu je ľahké správať sa agresívne, keď to nikto iný nevidí .

Poukážte na problém
Agresia je často len taktické správanie a jednoduchý spôsob ako sa s tým vysporiadať, je otvorene na to poukázať. Ak osobu dobre poznáte stačí použiť jednoduché a mäkké formulácie ako "Len si predstav , o koľko lepší tento rozhovor môže byť ak... „ alebo viac formálne "Mám pocit, že je celkom nepriateľskú atmosféru v miestnosti, ako sa cítiš ?" Otvorené poukázanie na problém donúti druhú osobu riešiť situáciu a pomôže vám získať aspoň nejakú kontrolu nad situáciou. A keď už je naozaj ťažká hádka je dôležité striktné poukázanie na agresívne správanie "Rád by som bol, aby bol tento rozhovor založený na rozumných argumentoch a nie hrozbách" a potom zostaňte ticho pre upokojenie situácie.

Súvisiace články

Čo robia priemerní zamestnanci, čo nerobia tí najlepší? Aká je najbezpečnejšia a najvýnosnejšia investícia na svete? O akých veciach z firemného života vám nikto nehovorí? Sú ľudia, ktorí tvrdo pracujú, v živote naozaj úspešní?

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >