Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

10 vecí, ktoré úspešní ľudia nikdy nerobia

Pridané 04. 12. 2014 Autor Andrea

Už ste niekedy počuli úspešných lídrov povedať, "to nie je moja práca"?
Viete, že úspešní ľudia budujú ciele, vstávajú skoro a tvrdo pracujú, ale aké sú veci, ktorým sa vyhýbajú? Aby ste vytvorili dobré návyky, musíte sa zbaviť tých zlých.

Tu je 10 vecí, ktoré pravdepodobne neuvidíte úspešných ľudí robiť:

1.Sťažovanie sa na nedostatok spätnej väzby.

Mladšia generácia, najmä tá s chromozómom Y, túži po spätnej väzbe. Naozaj je dôležité, aby v každom veku bola práca a výsledky ocenené. Ale úspešní ľudia len zriedkakedy majú čas všimnúť si, že nie sú zasypaný slovami chvály od svojich šéfov. Sú zaneprázdnení s tým, že sa snažia dosiahnuť výsledky vo svojej práci, a robia to pre svoj vlastný vnútorný pocit z dobre vykonanej práce. Aj keď sme všetci radi, keď sa nám dostane potľapkanie po chrbte, čím viac môžeme minimalizovať svoju potrebu byť ocenený okolím, tým lepšie.

2.Neustále pripisovanie si úspechu.

Ak máte obavy o tom, kto čo urobil, a kto si zaslúži uznanie, pravdepodobne nie ste tak úspešný, ako by ste mohli byť. Mnoho zamestnancov, najmä tých, ktorí práve začínajú, preceňujú hodnotu svojich príspevkov v plnení jednotlivých úloh. Pravdepodobnejšie je, že vaša práca bola súčasťou širšieho úsilia tímu. Dobrý výsledok oslávte pochválením celého tímu.

3.Zrušenie záväzkov a sľubov.

Aj napriek svojej zaneprázdnenosti máloktorý šéf poruší svoj sľub. To ale neznamená, že nebude meniť dátum stretnutia, ale slovo "zrušiť" nie je zvyčajne v slovníku lídra. Lídri majú tendenciu byť veľmi otvorený, a vidia príležitosť v každej interakcii a považujú za prvoradé si splniť záväzky voči ostatným. Je to spôsob ako si budujú rešpekt a dôveru.

4.Odloženie práce, keď ste chorý.

Či už si myslíte, že treba brať do úvahy rovnováhu práca - osobný život, alebo nie, je len zriedkakedy vidieť vyšší manažment ponechať prácu stranou, keď sa necíti dobre. Títo vodcovia chcú byť v práci. Aj napriek tomu ako stresujúce to môže byť, úspešní ľudia majú radi svoju prácu. Keď ochorejú, ich výber je buď sedieť na gauči pred ich televízorom alebo sedieť v kancelárii pri počítači. Väčšina sa rozhodne pre druhú možnosť.

5.Neschopnosť vidieť veci komplexne.

Môžete byť naštvaný, že ostatní ľudia v tíme nenapredujú dostatočne pri plnení úloh v danom projekte, ale vodcovia majú schopnosť vidieť celý problém komplexne. Vedia, že problémy pri práci v tíme sú časté a sú súčasťou budovania spoločnosti. Vaša frustrácia je spôsobená aj vašou neschopnosťou vžiť sa do roli druhého. Nabudúce namiesto rozčuľovania sa, urobte krok späť, a uvidíte, či môžete získať širší pohľad na problematiku, čo sa deje vo vnútri tímu. Je možné, že nie ste tak šikovný, ako ste si mysleli, a naozaj každý robí svoju prácu čo najlepšie ako vie, aby projekt napredoval.

6.Ste mrzutý alebo žiarlivý.

Skutoční vodcovia sa neschovávajú pred svojou konkurenciou - učia sa od nich. A veľkí zamestnanci sa nevyhýbajú šikovným a úspešným kolegom – ale ich objímu. Ak ste zvedaví, prečo sa všetka pozornosť sústreďuje na vášho nového kolegu miesto vás, nájdite spôsoby, ako podporiť túto osobu. Netrucujte v kúte. Keď budete venovať svoju energiu na neznášanie správania ostatných, potom nebudete mať dosť energie na dosiahnutie svojho vlastného úspechu.

7.Žiadate príliš málo.

Ak existuje jedna vec, ktorá drží pracovníkov o krok späť, tak je to nedostatočné ohodnotenie seba samého. Úspešní ľudia vedia, ako si vypýtať to, čo chcú. Či sa už jedná o zvýšenie platu, o lepšie podmienky pri uzavretí obchodu alebo čokoľvek iné, títo ľudia nemajú strach z nepohodlia pri kladení otázok. Namiesto toho, aby prijali to čo im je poskytnuté, úspešní ľudia robia všetko, čo je v ich silách, aby získali kontrolu nad výsledkom.

8.Povedať "to nie je moja práca."

Len preto, že váš popis práce nezahŕňa podporu technickému oddeleniu, alebo zostať dlhšie v práci pred spustením projektu neznamená to, že to nie je vaša práca. Úspešní zamestnanci nepracujú v izolácii; neustále hľadajú príležitosti, ako byť užitočný a vytvárať hodnoty. Ak pracujete ako tím, naučíte sa a pochopíte viac podnikanie a svojich kolegov. S pochopením prichádza empatia a efektivita.

9.Snažíte sa robiť všetko sám.

Nemôžete mať všetko - aspoň nie všetko naraz. Úspešní ľudia túto skutočnosť pochopia a rozhodnú sa ju prijať. Keď sa niekto snaží robiť príliš veľa, zvyčajne sa snaží niečo dokázať - že je najlepší, že vie vyhrať, že dokáže urobiť všetko sám. Ale lídri vedia, že to je nemožné. Úspešní ľudia sú zbehlí v delegovaní a distribúcii úloh medzi ostatných.

10.Delegovanie len stereotypnej práce.

Namiesto toho, že sa budete snažiť niečo sebe dokázať, odovzdajte časť tvorivej práce svojim zamestnancom. Je to neuveriteľne obohacujúce vychovávať nové talenty a úspešní ľudia vedia, že za účelom vybudovania niečoho zmysluplného a dôležitého, sa nemôžu držať všetky "dobré" práce len u seba.

Ak sa Vám podarí vyhnúť týmto 10 veciam na vašej ceste k úspechu, možno zistíte, že vaša cesta je viac obohacujúca, víťaznejšia a zmysluplnejšia.

Súvisiace články

Strategické kroky: Ako si zabezpečiť prácu snov s vyšším platom 10 osvedčených spôsobov, ako si vyjednať lepší plat Náplň práce a bežný deň v živote veterinárneho lekára Ako si privyrobiť? Praktické tipy ako si privyrobiť popri práci alebo škole.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >