Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

4 kroky ako sa úspešne vyrovnať so zlými správami na pracovisku

Pridané 19. 01. 2015 Autor Andrea

Ako elegantne zvládnuť kritiku, situáciu kde sa rozhoduje o prepúšťaní a ďalšie nepríjemné situácie.
Ak Vás v práci niečo nahnevá, urobte krok späť od situácie a najprv popremýšľajte o danej situácii.
Je veľa vecí, ktoré Vás môžu v práci vyviesť z rovnováhy, a to od šéfa, neposkytujúceho spätnú väzbu, až po zlé hodnotenie Vašej výkonnosti. Možno, že ste dostali informáciu, že spoločnosť nie je na tom najlepšie a môžete očakávať dokonca aj prepúšťanie. Je dôležité zvládnuť takéto typy správ so štýlom a profesionalitou. V rovnakej dobe, je treba si ponechať čas na reakciu a prijatie opatrení z Vašej strany.

Nie je to ľahké vysporiadať sa so zlými správami v práci, ale tu je návod, ako sa tomu dá čeliť, a aktívne reagovať:

1.Urobte si čas na svoje pocity.

Či už ste naštvaný alebo smutný, porozprávajte sa o tom so svojimi blízkymi, zacvičte si, vezmite si osobné voľno – robte to, čo musíte urobiť, aby ste zvládli spracovanie takejto správy. Takto získate lepšiu a jasnejšiu predstavu o probléme, a to Vám umožní dať veci do súvislostí a zvážiť alternatívy.

2.Reflexia.

Voľno z práce a pohovorenie si s priateľmi alebo rodinou Vám dá možnosť premýšľať o tom, čo sa stalo. Ak ste boli kritizovaný za svoju prácu na projekte, popremýšľajte o tom, čo ste mohli urobiť inak. Nakoniec, voľba je na vás: Chcete, aby ste vyťažili len to najlepšie z aktuálnej situácie, alebo chcete zostať frustrovaný alebo chcete zvážiť iné možnosti?

3.Zvážte ďalšie kroky.

Ak chcete zlepšiť svoju aktuálnu situáciu, zhodnoťte Vaše vzťahy. Ktorý vzťah by ste chceli zlepšiť? To, čo v minulosti spôsobilo problémy alebo konflikty môžete upratať, takže sa môžete pohnúť dopredu. Ako môžete prevziať zodpovednosť za chyby?
Ak máte stále problémy vyrovnať sa s novinkami popremýšľajte o tom, možno je na čase zvážiť aj iné možnosti. Baví vás to, čo robíte? Používate svoj talent, schopnosti a záujmy v práci? Ak nie, možno ste frustrovaný, a mali by ste sa poradiť so svojím šéfom o lepšie využitie svoje schopnosti (ak je váš šéf je rozumný, a je tu možnosť diskusie). Ak tomu tak nie je, môže byť čas na začatie hľadania si nového zamestnania, ktoré vám umožní maximalizovať svoje schopnosti a záujmy.

4. Konajte.

Dokonca aj keď sa rozhodnete, že táto konkrétna situácia môže byť vyriešená v krátkodobom horizonte priamo pri rokovaní so svojím šéfom, je to asi dobrý nápad začať konať. Je vždy dobré rozšíriť svoju oblasť networkingu (aj keď veci idú dobre, pretože veci sa môže rýchlo zmeniť).
V tejto dobe by ste mali tiež zvážiť aktualizáciu svojho životopisu, napísanie solídneho motivačného listu a rozvíjať svoj profil LinkedIn. To všetko sa Vám môže hodiť a nikdy neviete kedy sa naskytne potenciálna príležitosť.

Súvisiace články

Strategické kroky: Ako si zabezpečiť prácu snov s vyšším platom 10 osvedčených spôsobov, ako si vyjednať lepší plat Náplň práce a bežný deň v živote veterinárneho lekára Ako si privyrobiť? Praktické tipy ako si privyrobiť popri práci alebo škole.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >