Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

5 vecí, ktoré nikdy neodhaľte o sebe v práci

Pridané 28. 05. 2015 Autor Andrea

Prílišné zdieľanie osobných informácií so spolupracovníkmi môže ublížiť Vašej kariére.
Keď trávite viac hodín so svojimi kolegami ako s Vašou rodinou, môže sa zdať prirodzené, že sa chcete lepšie navzájom spoznať. Ale skôr než začnete vyzrádzať podrobnosti o svojom osobnom živote, v snahe nadviazať bližší vzťah so svojimi kolegami, majte sa na pozore, pretože Vaše správanie môže viesť k zničeniu kariérneho rastu.

Či už ste čerstvý absolvent, ktorý je vo svojom prvom zamestnaní, alebo ostrieľaný veterán, pravidlá pre zdieľanie osobných vecí na pracovisku, sú pre všetkých rovnaké. Tu je päť typov informácií, ktoré nikdy nezdieľajte so svojimi spolupracovníkmi:

Negatívne pocity o svojej práci, alebo o svojich kolegoch. Pri sociálnych médiách stačí len kliknúť a môže to byť lákavé ventilovať svoj zlý deň v práci prostredníctvom on-line siete. Ale aj keď Vaše nastavenia profilu sú označené ako "súkromné", je to vždy zlý krok zdieľať negatívne pocity alebo skúsenosti o Vašej spoločnosti, kolegoch či zamestnaní on-line. Podeľte sa so svojimi pocitmi osobne s Vašu rodinou a priateľmi, ktorí nie sú spojení s kanceláriou.

Názory, ktoré môžu spôsobiť kontroverziu. Nič dobrého nemôže vzísť z rokovaní a diskusií, ktoré vytvárajú rozkol medzi kolegami a ešte k tomu to niekoho môže urážať.

Zdravotné problémy. Zdieľanie pozitívnych návykov, ako je cvičenie počas poludňajšej prestávky, bude v kancelárii vzbudzovať rešpekt. Ale majte sa na pozore pred skĺznutím do zdieľania podrobných záležitosti týkajúcich sa Vášho zdravotného stavu.

Zdieľanie osobných údajov o zdraví na pracovisku môže tiež viesť k stigme, ktorá by mohla brániť, aby ste boli videný ako životaschopný kandidát na povýšenie. Aj keď v mnohých prípadoch sú zamestnanci chránení pred týmto typom diskriminácie, môžu osobné informácie týkajúce sa zdravia ovplyvniť budúcnosť zamestnancov.

Problémy vo vzťahoch a rodinné problémy. Ak stále hovoríte o tom, ako je Váš osobný život v troskách, Váš šéf by si mohol rozmyslieť či ste vhodný kandidát na povýšenie, pretože si môže myslieť, že nemusíte zvládnuť ďalší stres. Avšak aj v prípade, že informácie z osobného života, ktoré zdieľate sú pozitívne, diskrétnosť je kľúčová. Ak Vaši kolegovia poznajú informácie o Vašich romantických vzťahov, o Vašom zdraví, tak ste prekročili čiaru.

Aký je Váš plat. Zdieľanie informácií, ktoré odhaľujú plat spôsobí rozbroje medzi zamestnancami. Z hľadiska riadenia, rôzne výšky platov sú odôvodnené jedinečnými premennými. Ale z hľadiska zamestnancov v rámci oddelení alebo s rovnakým titulom argumentácia je iná, pretože z ich pohľadu, oni pracujú tvrdšie, sú vzdelanejší, alebo sú v spoločnosti dlhšie.

Je to len na Vás do akej miery sa rozhodnete zdieľať informácie z osobného života so svojimi kolegami v práci, len nezabudnite, že všetko, čo hovoríte, zanecháva dojem - a ak chcete vytvoriť dobrý dojem a umožniť rast svojej kariéry, menej je viac.

 

Súvisiace články

Strategické kroky: Ako si zabezpečiť prácu snov s vyšším platom 10 osvedčených spôsobov, ako si vyjednať lepší plat Náplň práce a bežný deň v živote veterinárneho lekára Ako si privyrobiť? Praktické tipy ako si privyrobiť popri práci alebo škole.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >