Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Prvý mesiac v práci: 5 vecí, ktoré by ste nemali robiť

Pridané 14. 10. 2014 Autor Andrea

Nástup do nového zamestnania je pre každého stresujúci. Na jednej strane, sa musíte naučiť, ako to v novej práci chodí, a musíte sa prispôsobiť neznámej kultúre práce; na druhej strane, usilujete sa o to, aby ste urobili čo najlepší dojem na svojich kolegov a šéfov.

Môže byť ťažké nájsť rovnováhu medzi dvoma protipólmi „horlivý študent“ a „obľúbenec v kolektíve“.
Každá akcia alebo pohyb, ktorý urobíte má dôsledok, obzvlášť keď ste nový. V snahe, aby ste zapadli do nového kolektívu, skúste sa vyhnúť piatim nasledujúcim veciam, ktoré by ste určite nemali robiť počas prvého mesiaca v práci.

1. Meškať do práce

Keď sa snažíte urobiť dobrý dojem na šéfov a spolupracovníkov, tak to všetko začína už počas prvých hodín pracovného dňa. To je dôvod, prečo by ste si mali vždy vyčleniť rezervný čas, ktorý by ste mohli potrebovať v prípade dopravnej zápchy, ak ste si omylom nechali nejakú vec doma a musíte sa pre ňu vrátiť, ak máte problémy s parkovaním, atd. Takto sa stane, že v prípade, že cesta do práce prebieha hladko, prídete príliš skoro, ale na druhej strane ak sa vyskytnú nepredvídané okolností, stále sa môžete dostať sa do práce načas.

2. Arogantné a panovačné správanie

Aj keď máte vysoké postavenie vo svojom novom zamestnaní alebo chcete poukázať na Váš vplyv na svojich podriadených a kolegov, prvé mesiace v práci nie sú vhodným časom na to, aby ste sa správali panovačne a rozkazovačne. Prvé mesiace v práci sú vhodným časom na to, aby ste sa naučili a pochopili pracovné postupy a kultúru nového pracovného prostredia, pričom k svojim spolupracovníkom a podriadeným pristupujte milo a ústretovo.

3. Mlčanie a ignorácia

Nováčik má nárok chvíľu sa „hrabať v tme“, než si nájde cestu z chaosu. Takže, choďte do toho a pýtajte sa svojich kolegov aj tie najzákladnejšie otázky, napríklad ako používať kopírovací stroj. Vytvárať domnienky o tom, ako veci fungujú, je vždy riziko, aj keď už viete, ako niektoré veci fungujú.

4. Zapojenie sa do ohovárania, klebiet

Ohováranie a klebety sú odsudzované na pracovisku z viacerých dôvodov: sú neúplné, alebo niekedy poskytujú úplne nesprávne informácie. Zdržte sa vstupu do tohto kruhu, predtým ako sa stanete sami obeťou.

5. Odhalenie príliš veľa informácií o sebe

Nesúď knihu podľa obalu. Ako nová osoba na pracovisku, nemáte tušenie, na koho sa môžete spoľahnúť. To znamená, že to nie je vhodný čas pre vás odhaliť príliš veľa informácií o sebe, bez ohľadu na to, ako sympatický, alebo spoločenský vaši kolegovia môžu byť. Nikdy neviete, či on alebo ona nemôže tieto informácie použiť proti vám. Informácia je krmivo pre klebety. Avšak snažte sa byť ku každému priateľský a zdvorilý.

Súvisiace články

Strategické kroky: Ako si zabezpečiť prácu snov s vyšším platom 10 osvedčených spôsobov, ako si vyjednať lepší plat Náplň práce a bežný deň v živote veterinárneho lekára Ako si privyrobiť? Praktické tipy ako si privyrobiť popri práci alebo škole.

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >