Môže byť ťažké nájsť rovnováhu medzi dvoma protipólmi „horlivý študent“ a „obľúbenec v kolektíve“.
Každá akcia alebo pohyb, ktorý urobíte má dôsledok, obzvlášť keď ste nový. V snahe, aby ste zapadli do nového kolektívu, skúste sa vyhnúť piatim nasledujúcim veciam, ktoré by ste určite nemali robiť počas prvého mesiaca v práci.
1. Meškať do práce
Keď sa snažíte urobiť dobrý dojem na šéfov a spolupracovníkov, tak to všetko začína už počas prvých hodín pracovného dňa. To je dôvod, prečo by ste si mali vždy vyčleniť rezervný čas, ktorý by ste mohli potrebovať v prípade dopravnej zápchy, ak ste si omylom nechali nejakú vec doma a musíte sa pre ňu vrátiť, ak máte problémy s parkovaním, atd. Takto sa stane, že v prípade, že cesta do práce prebieha hladko, prídete príliš skoro, ale na druhej strane ak sa vyskytnú nepredvídané okolností, stále sa môžete dostať sa do práce načas.
2. Arogantné a panovačné správanie
Aj keď máte vysoké postavenie vo svojom novom zamestnaní alebo chcete poukázať na Váš vplyv na svojich podriadených a kolegov, prvé mesiace v práci nie sú vhodným časom na to, aby ste sa správali panovačne a rozkazovačne. Prvé mesiace v práci sú vhodným časom na to, aby ste sa naučili a pochopili pracovné postupy a kultúru nového pracovného prostredia, pričom k svojim spolupracovníkom a podriadeným pristupujte milo a ústretovo.
3. Mlčanie a ignorácia
Nováčik má nárok chvíľu sa „hrabať v tme“, než si nájde cestu z chaosu. Takže, choďte do toho a pýtajte sa svojich kolegov aj tie najzákladnejšie otázky, napríklad ako používať kopírovací stroj. Vytvárať domnienky o tom, ako veci fungujú, je vždy riziko, aj keď už viete, ako niektoré veci fungujú.
4. Zapojenie sa do ohovárania, klebiet
Ohováranie a klebety sú odsudzované na pracovisku z viacerých dôvodov: sú neúplné, alebo niekedy poskytujú úplne nesprávne informácie. Zdržte sa vstupu do tohto kruhu, predtým ako sa stanete sami obeťou.
5. Odhalenie príliš veľa informácií o sebe
Nesúď knihu podľa obalu. Ako nová osoba na pracovisku, nemáte tušenie, na koho sa môžete spoľahnúť. To znamená, že to nie je vhodný čas pre vás odhaliť príliš veľa informácií o sebe, bez ohľadu na to, ako sympatický, alebo spoločenský vaši kolegovia môžu byť. Nikdy neviete, či on alebo ona nemôže tieto informácie použiť proti vám. Informácia je krmivo pre klebety. Avšak snažte sa byť ku každému priateľský a zdvorilý.