Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Zvýšte produktivitu svojej práce

Pridané 08. 03. 2016 Autor Katarína

Ráno sa neviete v práci „rozhýbať“, pracujete zmetene, neviete, do ktorej úlohy sa skôr pustiť, na stole máte neporiadok? Tak práve pre vás máme niekoľko tipov ako zvýšiť produktivitu vašej práce.

Zoznam dôležitých vecí – zorganizujte si deň
Každé ráno by ste si ako prvé mali napísať zoznam dôležitých úloh, ktoré musíte počas dňa spraviť. Zoraďte ich podľa priority a začnite na nich postupne pracovať. Takémuto zoznamu sa hovorí krátkodobý. Môžete si však pripraviť aj zoznam úloh na celý týždeň, mesiac – dlhodobý zoznam. Na nič nezabudnete a po vyškrtnutí splnenej úlohy budete mať dobrý pocit.

Stanovte si čas na riešenie úloh
Keď si už napíšete zoznam úloh, napíšte si k nim aj časový horizont, dokedy je ktorú prácu potrebné dokončiť. Budete mať prehľad, ale budete aj vedieť, ako dlho vám trvá spraviť si robotu.

Prečistite si hlavu športom
Či už pracujete manuálne alebo „hlavou“, je potrebné nájsť si čas na aktívny oddych. Ako sa hovorí, prečistiť si hlavu, prísť na iné myšlienky. Ideálny je na to práve šport. Začnite napríklad dlhšou prechádzkou v prírode, behom, tenisom, plávaním, jednoducho športom, ktorý vás bude baviť, pri ktorom si oddýchnete.

Pracujte jeden deň doma
Je dokázané, že pokiaľ si vyčleníte jeden deň na prácu doma, budete pracovať efektívnejšie. Ak vám to vaša práca dovoľuje, vyskúšajte to. Odbremeníte sa od rušivých elementov, ktoré sú v kancelárii, zameriate sa viac na samotnú prácu.

Nerobte nepodstatné veci
Zaoberáte sa všetkým iným, len nie samotnou prácou? Pomáhate kolegom, riešite problémy, ktoré sa vás netýkajú a len vás zdržujú? Nerobte to! Venujte sa svojej práci, postupujte podľa zoznamu dôležitých úloh a všetko vám pôjde lepšie.

Zorganizujte si pracovisko
Produktivita vašej práce závisí aj od podmienok na pracovisku. Máte na pracovisku neporiadok? Upracte ho! Máte na pracovisku rušivé elementy? Odstráňte ich! Nikto vám nepomôže zlepšiť pracovisko, ak to neurobíte vy, alebo o to nepožiadate nadriadeného.

Delegujte
Pokiaľ sa vám nakopí toľko práce, že je priam v nadľudských silách stihnúť ju v čas, prideľte ju iným. Samozrejme, pokiaľ si to môžete dovoliť. Menšie úlohy by mohol zvládnuť kolega, podriadený či asistent.

Vypnite techniku
Pokiaľ pracujete na dôležitom projekte, vypnite techniku, napríklad mobilný telefón, rádio, alebo pípnutie v počítači, ktoré ohlasuje nový e-mail. Tieto veci len zbytočne odvádzajú vašu pozornosť od dôležitého.

Súvisiace články

7 zdravých návykov v práci 6 vecí, ktoré vám môžu znepríjemniť život 12 lekcií zo života, ktoré sa ľudia naučia neskoro Kariérne kotvy - spoznajte a zlepšite vašu kariéru

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >