Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Čo by ste nemali hovoriť šéfovi pri hodnotení vášho výkonu

Pridané 29. 10. 2014 Autor Andrea

Chystáte sa na stretnutie so šéfom? Množstvo zamestnancov je pred týmto stretnutím nervóznych a neviedia čo očakávať. Prečítajte si tipy ak sa dobre pripraviť na tento pohovor.

Stretnutie so šéfom za účelom hodnotenia vášho výkonu môžete vidieť ako boxerský zápas: očakávate údery a ste pripravený sa brániť a prejsť do protiútoku. Alebo budete len chcieť dostať sa von tak rýchlo, ako je to možné. Ale hodnotenie vášho výkonu by malo byť bezbolestné a pokojné – malo by predstavovať šancu ako ďalej rozvinúť a podporiť váš profesijný rozvoj.

Ktoré frázy by ste teda nemali použiť pri takomto stretnutí? Poďme sa na ne pozrieť:

1. "To nie je pravda." alebo "Mýlite sa."

Tieto spojenia vyvolajú červenú vlajku pre väčšinu manažérov. "Vidia, že jednotlivec je obranný, uzatvorený a neochotný prijať zmeny alebo otvoriť sa novej perspektíve. Ak vyslovíte niečo na tento spôsob vyzdvihujete svoje vlastnosti - nekritickosť voči sebe samému a hádavosť, a tie nie sú na zozname "ideálne vlastnosti zamestnanca".

Samozrejme, že môžete , a je to veľmi dobré, prezentovať váš iný názor na vec. Ale spravte to tak, že prijmete kritiku, a teda zhlboka sa nadýchnete a pokojne sa spýtate na niekoľko príkladov, v ktorých je vaše správanie, resp. výkon hodnotené ako kritické. To ukazuje, že sa snažíte poučiť a porozumieť kritike a zaujíma vás to, namiesto okamžitej obrany, resp. útoku.
Hlavu hore, vypočujte si spätnú väzbu a premýšľajte o nej niekoľko dní. Ak máte stále pocit, že kritika bola nespravodlivá alebo nepravdivá aj po vašom sebaspytovaní, preberte to so svojím nadriadeným pokojným spôsobom. Váš nadriadený bude viac otvorený v danej diskusii keďže si bude vedomý, že ste sa ho snažili počúvať a zároveň ste si danú záležitosť poriadne premysleli, namiesto použitia okamžitej obrannej reakcie.

2. "To bola Alenina chyba." alebo "Kto vám to povedal?"

Obviňovať iných nie je tá správna vec. Poukazuje to zase na vašu okamžitú útočnosť a zároveň váš nezáujem o učenie sa a ochotu napredovať. Opäť platí, že lepšia cesta je absorbovať spätnú väzbu a ponúknuť spôsoby, ako zlepšiť situáciu.

3. "To nie je moja zodpovednosť. "

Taktiež sa vyhnite tejto vete, keďže týmto poukážete na váš nezáujem o firmu ako celok. Vždy sa snažte opýtať, čo môžete urobiť, a ako môžete pomôcť. Pre manažérov je úžasné ak vedia o vás, že ste zamestnanec, ktorý je ochotný prevziať iniciatívu, vyhrnúť si rukávy a pracovať naozaj tvrdo.

4. "Dobré ráno, žiadam o zvýšenie platu."

Na začiatku takéhoto stretnutia žiadať okamžite o viac peňazí, povýšenie alebo čokoľvek iné je zlý ťah, pretože to nastavuje tón, ktorý je viac ako nepriateľský pre spoluprácu. Najprv počúvajte a až potom prejdite k veciam, ktoré ste chceli prediskutovať z vašej strany.

5. Žiadna spätná väzba z vašej strany.

Hodnotenie výkonu je dobré pre vývoj a napredovanie zamestnanca. Ak na takomto stretnutí nemáte žiadne odpovede, prípadne poznámky, to ukazuje váš nezáujem o svoj profesijný rozvoj. Preto sa aktívne zapájajte do diskusie.

Na záver už len treba dodať, že pred takýmto stretnutím si povedzte: "Je to stretnutie za účelom môjho osobného rastu. Budem počúvať a absorbovať informácie a budem sa snažiť, aby mi toto stretnutie pomohlo v raste profesionálnom, ako aj ako v raste ako človek."

Súvisiace články

Ktoré zvyky ľudí zo strednej triedy ich udržujú v strednej triede? Čo je super hrubá mzda? Ak by ste museli začať od nuly s nulovým kapitálom, akú stratégiu by ste použili na zbohatnutie? Prijala som pracovnú ponuku, ale o dva týždne neskôr som dostal oveľa lepšiu. Čo je správne urobiť?

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >