Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

5 vecí, ktoré by ste v práci nikdy nemali urobiť

Pridané 01. 10. 2014 Autor Andrea

V tomto článku vás upozorníme na 5 najväčších chýb v správaní sa v práci, ktoré pôsobia negatívne a škodlivo pre Vašu kariéru a profesijný život, a preto by ste sa mali vyvarovať takémuto správaniu.

1. Správať sa a kričať v záchvate hnevu alebo pomsty

Väčšina ľudí trávi viac hodín v práci než kdekoľvek inde, tak to je normálne a očakáva sa, že zažijeme plnú škálu emócií vo svojej práci. Odborníci nám radia, aby sme do práce preniesli celé svoje ja, a nebáli sa byť autentický, úprimný a transparentný, tak ako len je to možné v našej práci.

Avšak ak budete konať impulzívne a zbrklo v práci, pravdepodobne stratíte oveľa viac, než je vaša sebaúcta. Takéto správanie vedie k podkopávaniu Vašej autority a k strate rešpektu zo strany Vašich kolegov.

2. Nepriame jednanie a ohováranie svojich kolegov

V dnešnej dobe sa ľudia cítia úplne pohodlne pri zosmiešňovaní, pohŕdaní a podkopávaní svojich kolegov, spolupracovníkov a dokonca aj svojich priateľov. Prečo inklinujeme k nepriamemu jednaniu? Pretože nám chýba odvaha a statočnosť k riešeniu problému priamo s danou osobou. Keď riešime nejaký problém prostredníctvom tretej osoby, chvíľkovo sa nám môže uľaviť, tým že zdieľame problém s ďalšou osobou, ale nevedie to k vyriešeniu samotného problému.

Ohováranie, alebo tzv. klebety, mimochodom, to je ďalšia vec, ktorá sa "nesmie robiť" na pracovisku. Jediným cieľom tohto negatívneho správania je ublížiť. Takýmto správaním sa z dlhodobého hľadiska len strápnite a ponížite a nakoniec sa toto správanie môže obrátiť proti Vám.

3. Klamanie

Dôvod prečo klameme najčastejšie je keď si myslíme, že pravda nás bude nejako bolieť, alebo keď chceme, aby sme zabránili znášaniu dôsledkov našej pravdy. Problém s klamstvom je dvojaký: 1) Keď si poviete, že nie ste schopný čeliť realite a vysporiadať sa s následkami pravdy, podkopávate svoje kladné vlastnosti - silu, schopnosť, odvahu a dôveryhodnosť a 2) klamstvá, ktoré poviete, musia byť neustále chránené, čo je vyčerpávajúce a odvádza to Vašu vitálnu energiu, ktorú potrebujete k dosiahnutiu vášho plného potenciálu.

4. Vyhlasovanie, že ste nešťastný v práci na danej pozícii

Čo keď je toto pravda? Existuje "10 rôznych spôsobov, ako niečo povedať". Frázy ako cítim sa "úboho", "nešťastne", "mám toho plné zuby", "som pripravený k odchodu," a "musím odísť" nie sú užitočné, keď oboznamujete s danou situáciou svojich šéfov či personalistov.

Aký je lepší spôsob? Porozprávajte sa o tom, čo ste dosiahol, a o tom na čo ste pripravený. Podeľte sa o svoje pracovné úspechy, načrtnite nové smery pre svoju kariéru a diskutujte o možnostiach pre Váš rast a zmenu. Váš zamestnávateľ by mohol byť schopný podporovať váš rast a zmeny, ale to sa nestane, ak zvolíte cestu dupnúť a povedať: "Som nešťastný a to je tvoja vina."

5. Pálenie mostov

Doslova najväčšia pravda v podnikaní je to, že úspech je predovšetkým o vzťahoch. Je to naozaj o tom, koho poznáte, a ako sa cítia a čo si myslia o vás. Netvrdíme, že úžasný talent a zručnosti nie sú dôležité. Samozrejme, že sú. Ale každý z vašich vzťahov je veľmi dôležitý pre vás a vašu budúcnosť. Vyhýbajte sa ľuďom, ktorým nedôverujete alebo ktorých nemáte v obľube, ale nepáľte medzi vami mosty. Nikdy neviete či sa v budúcnosti títo ľudia nakoniec nestanú vašimi partnermi či spojencami.

Súvisiace články

6 perfektných team buildingových aktivít Ako zistíte, že ste v zlej práci Cestovanie za prácou. Takto ho zvládnete ľahšie Pitný režim na pracovisku

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >