Myslíte, si že sa vám podarí dočítať tento článok bez toho, aby vás vyrušil kolega alebo váš šéf? Alebo možno tento článok slúži ako dokonalé rozptýlenie od reportu, ktorý by ste práve teraz mali pripravovať a pracovať na ňom.
Či je to tak alebo onak, vec je jasná: Rozptýlenia v práci vám vedia ukradnúť viac času, než si myslíte. Preto sa snažte získať kontrolu nad vecami, ktoré vás rozptyľujú v práci, a tým sa vám podarí pracovať viac efektívnejšie a rýchlejšie dokončiť vašu prácu.
Odvedenie pozornosti spôsobené okolím
Postavte si nejakú formu múra. Existujú dva typy odvádzačov pozornosti a to vychádzajúce od vás, napr. chatovanie s kamarátom a prichádzajúce k vám, ako napr. e-mail, stretnutia, atd. Zmena prostredia môže pomôcť eliminovať obidva druhy rozptýlenia, a to môže byť užitočné najmä pre tých, ktorí pracujú v otvorených priestoroch. Skúste si oddeliť váš priestor od okolia, a to napríklad umiestnením väčších rastlín alebo skriňou s knihami. Takto získate viac priestoru na sústredenie sa na prácu .
Odvedenie pozornosti spôsobené technológiami
Rozpoznajte vašu náchylnosť k týmto typom rozptýlenia. Možno neustále počas práce zasielate správy o víkendových plánov, kontrolujete správy na facebooku, rozposielate priateľom fotky z dovolenky.
Prvým krokom pri takomto konaní je jednoducho byť si vedomí toho, že existujú takéto rozptylovače a môžu vás vykoľajiť a spomaliť pri úlohách, ktoré treba splniť počas pracovného dňa.
Buďte si toho vedomí, a keď začnete prácu na počítači, určite si že budete pracovať len na reporte a to po dobu napr. 30 minút a nenecháte sa ničím rozptýliť. Potom si môžete spraviť prestávku, ale nechoďte na facebook alebo k súkromnému mailboxu. Pozeraním na monitor stimulujete stále rovnaké časti mozgu a týmto spôsobom nedocielite potrebný oddych a zvýšenie vašej produktivity.
Riešenie?
Zistite aké druh oddychu je pre vás najlepší a ktorý vám zabezpečí dobitie chýbajúcej energie. Možno ste chceli zavolať priateľovi, jesť zdravú desiatu, alebo sa ísť na chvíľu prejsť von.
Odvedenie pozornosti spôsobené kolegami
Vašim kolegom dajte jasne najavo kedy nemôžete byť rušený pri práci. Ak sa tak aj napriek tomu tak stane vysvetlite im, že práve teraz pracujete a môže vám to napísať v maily, prípadne sa zastaviť osobne neskôr.
Ak sa vám podarí eliminovať týchto hore zmienených narušiteľov pracovného procesu, tak ste vas boj vyhrali , čo sa odrazí na vyššej produktivite, ako aj na lepších výsledkoch z vašej strany.