Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

Správanie zamestnancov, ktoré šéfom prekáža (spolu s odporúčaniami ako toto správanie odstrániť)

Pridané 08. 10. 2014 Autor Andrea

Ak Vám vaši zamestnanci spôsobujú väčší stres než klienti, je čas to napraviť a vyriešiť niektoré najčastejšie problémy.

1. Zamestnanec nerešpektuje váš čas.
Ak sa stretnutie začína o 9.00 ráno, a zamestnanec sa pravidelne dostaví na stretnutie s kávou v ruke o 09:15 je čas konať, a to aj napriek tomu, že tento zamestnanec, čo sa týka výkonu patrí medzi najlepších v tíme.
Riešenie: Niektorí ľudia nemajú zmysel pre čas. Iní sú jednoducho neslušní. Musíte prísť na to, ktorý typ je daný zamestnanec. Ak nemá zmysel pre čas, zastavte sa v jeho kancelárie a vyzdvihnite ho na ceste na schôdzku, alebo delegujte túto úlohu na niekoho iného, aby tak urobil. Ale ak sa rozhodol pre meškanie len z dôvodu jeho arogancie? Uvedomte si, že za žiadnych okolností nie sú schôdzky určené len pre neho. Stretnutie začnite včas. V jeho neprítomnosti priraďte veľké a skvelé projekty niekomu inému - a to aj v prípade, že by bol práve on najlepším na riadenie týchto projektov.

2. Permanentný sťažovateľ
Ak máte v tíme zamestnanca, ktorý má pocit, že všetko je neférové a nespravodlivé a neustále sa sťažuje, porovnáva sa s ostatnými zamestnancami a žaluje na nich a ohovára ich, a svojím správaním vyvoláva negatívnu atmosféru v tíme, je čas s tým niečo urobiť.
Riešenie: Ako prvé varovanie by malo byť: "Nechcem, počuť negatívne veci na akéhokoľvek tvojho kolegu. Je to moja práca riadiť ľudí, a tvojou úlohou je robiť si svoju prácu. Jediné, o čom chcem byť informovaný sú veci pri ktorých dôjde k porušeniu zákonov. V prípade ak sa zamestnanec neustále sťažuje na výšku jeho platu, a to aj napriek tomu, že výška platu je adekvátna a založená na trhových sadzbách treba jasne povedať: "Ak máte pocit, že môže byť vaša práca inde ohodnotená vyššie, nebudeme vám brániť, ak si zvolíte túto alternatívu." Týmto si veční sťažovatelia celkom rýchlo uvedomia svoje činy a oprávnenosť ich požiadaviek.

3. Leňoch
Táto osoba nikdy nič nerobí a posúva veci na svojich spolupracovníkov. Takýto zamestnanec je v podstate záťaž pre podnikanie.
Riešenie: Oboznámte zamestnanca so 60-dňovým plánom na zlepšenie jeho výkonu, s jasnými cieľmi a meradlami výkonu. V prípade, že takýto plán zamestnanca nenaštartuje a nedôjde k náprave, je jediným riešením dať mu výpoveď.


4. Zamestnanec, ktorý neustále vyžaduje vašu pozornosť
Takýto typ zamestnanca vždy očakáva kladné odpovede, a neznesie kritiku. Ak ho za niečo oprávnene kritizujete, väčšinou sa rozplače. Takýto typ zamestnanca očakáva povýšenie po šiestich mesiacoch, a nemôže pochopiť, prečo sa to nestalo. Chce pochvalu za to, že prišiel do práce načas a vyznamenanie za to, že odpovedá na e-maily.
Riešenie: Tento typ správania vyžaduje zásah z vašej strany a stanovenie si presných bodov, čo sa od zamestnanca očakáva. Počas osobného pohovoru so zamestnancom musíte jasne zdôrazniť, že sa od zamestnanca automaticky očakáva vykonávanie jeho náplne práce, a že nemôže očakávať permanentnú chválu jeho osoby za to, že odpovedá na maily v stanovenom čase, chodí do práce načas, atd., keďže to sú úlohy, ktoré sú v náplni jeho práce a je za to platený.

Súvisiace články

Čo robia priemerní zamestnanci, čo nerobia tí najlepší? Aká je najbezpečnejšia a najvýnosnejšia investícia na svete? O akých veciach z firemného života vám nikto nehovorí? Sú ľudia, ktorí tvrdo pracujú, v živote naozaj úspešní?

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >