Pridajte stránkumedzi vaše obľúbené

Povolania

všetky povolania >

Info

všetky kategórie >

Kariéra

všetky články >

7 zdravých návykov v práci

Pridané 02. 02. 2022 Autor Lenka

Takmer každý z nás vie, že viac-menej denne potrebujeme robiť zdravšie rozhodnutia. Žiaľ, mnohí, ak nie väčšina z nás zvyčajne nedokáže iniciovať také podstatné zmeny, ktoré potrebujeme, kým nie je príliš neskoro. T.j. skončili sme s nepredvídanými zdravotnými komplikáciami. 

Pohodlie je tu dosť veľká výhovorka. V skutočnosti je to jedna z najbežnejších v okolí. Veríme, že keďže pracujeme 50-60 hodín týždenne, jednoducho nemáme čas cvičiť, cvičiť alebo dokonca jesť zdravé veci. A predsa sú tieto zdravé návyky také dôležité pre naše blaho!

Náš pracovný rozvrh niekedy nie je nič iné ako len obetný baránok za lenivosť. Ak ste dostatočne motivovaní, môžete svoj pracovný čas ľahko využiť na vštepovanie zdravých návykov, ktoré vydržia na celý život. Pozrime sa sami, ako to môžeme urobiť.

Prečítajte si 7 zdavých zásad, ktoré by ste si mali osvojiť pre psychickú aj fyzickú pohodu v práci:

1. Kvalitný obed - každý deň

Zlá alebo vyslovene zlá výživa je jednou z najčastejších sťažností týkajúcich sa stravovania počas pracovných hodín. Keďže človeka tlačí čas a existuje túžba dostať sa z kancelárie, rýchle občerstvenie je zvyčajne najbežnejšou možnosťou obeda pre pracovníkov v kancelárii. Stačí, ak si ho dáte raz alebo dvakrát za štrnásť dní. Každodenná strava s mastnými hamburgermi a hranolkami však môže z dlhodobého hľadiska spôsobiť problémy. Tomuto všetkému sa môžete vyhnúť tým, že si obed zabalíte sami. Na varenie a balenie si v nedeľu môžete dopriať pár hodín na celý týždeň. To znamená, že nebudete musieť variť každý deň.

2. Postavte sa a prejdite sa

Väčšina z nás sedí pred svojimi stolmi 8 až 10 hodín denne. To je hrozné pre držanie tela, krvný obeh, ako aj celkové zdravie. Ak sa človek nemôže dostať preč od svojej pracovnej stanice, mal by sa aspoň každú hodinu aspoň na chvíľu postaviť a prejsť sa. V minulosti sme dokonca spomenuli pešie stretnutia, ktoré sú v Austrálii veľmi populárne. Okrem prechádzky je dôležité zaobstarať si pohodlnú stoličku, ktorá vám pomôže zmierniť tlak na krk a chrbát. Ak ste niekedy skúšali sedieť jeden deň pri kuchynskom stole na stolovej stoličke, viete, aká nepríjemná môže byť práca.

3. Cvičte aspoň 30 minút denne

Väčšina odborníkov dôrazne odporúča, aby človek každý deň venoval aspoň 30 minút alebo dokonca miernej fyzickej aktivite. Ak to nemôžete urobiť počas bežnej pracovnej doby, mali by ste si vystačiť s obedom, aby ste urobili potrebné veci.

Dobrým cvičením môže byť napríklad chôdza po schodoch. Alebo rýchla prechádzka okolo vašej kancelárskej budovy vám môže rozprúdiť krv rýchlejšie. Pokiaľ tomu venujete polhodinu denne, môžete ísť. Jeden jednoduchý spôsob, ako sledovať svoju dennú aktivitu, je pomocou aplikácie alebo pripojených hodiniek. Môžete si vizualizovať svoje kroky a srdcovú frekvenciu počas celého dňa a pridať do svojej rutiny jednoduché zdravé návyky.

4. Pokúste sa vyhnúť negatívnym situáciám

Negatívne emócie takmer vždy zaťažia vaše emócie. Navyše, takáto negativita môže nepriaznivo ovplyvniť aj vaše duševné zdravie. Zvyčajne je však možné pokúsiť sa vyhnúť negatívnym situáciám, aj keď sa obklopíte všetkými druhmi pozitivity. Vyhnite sa všetkým druhom kancelárskej politiky a drám. Ak vás chce niekto vtiahnuť do svojich konfliktov, povedzte mu slušne, že nemáte záujem. Týmto spôsobom sa budete môcť sústrediť na svoju vlastnú produktivitu.

5. Odpojte sa na určitý čas

Byť neustále zapojený do práce a internetu môže byť dosť vyčerpávajúce. Aj keď je to vaša pracovná požiadavka, stále potrebujete svoj priestor pre mňa. Nastavte si čas, kedy sa môžete odpojiť a odpojiť. Môže to byť dopoludňajšia prestávka alebo súčasť vášho popoludňajšieho čajového rituálu. Je to úplne na vás. V niektorých spoločnostiach máte osobný telefón a pracovný telefón. To skutočne pomáha zamestnancom prestať myslieť na svoje pracovné projekty a sústrediť sa na seba alebo rodinu.

6. Zlepšite svoje zručnosti, ako aj zručnosti svojich zamestnancov

Mali by ste zvážiť ponúkanie kurzov a kurzov pre zamestnancov vo vašej kancelárii s cieľom rozvíjať a zlepšovať ich obchodné zručnosti. Existuje na to veľa kurzov, ako napríklad kurz mini MBA online. Prípadne môžete dokonca nechať zamestnancov vybrať si školenie, ktoré chcú, takže z neho budú môcť vyťažiť maximum kilometrov.

7. Podporujte stretnutia mimo kancelárie

Výhody čerstvého vzduchu a prírody sú nepopierateľné. Štúdie ukázali, že vonkajšie stretnutia a pracovné priestory môžu znížiť stres, zvýšiť produktivitu povzbudzovaním pohybu, podporovať spoločenskosť medzi spolupracovníkmi, takže si nájdite čas na to, aby ste na ďalšom stretnutí vyšli von alebo navštívili park počas obedňajšej prestávky! Najmä v lete, kto by nechcel výhovorku ísť von a užívať si slnečné lúče? Ak potrebujete ospravedlnenie alebo niečo na podporu svojej žiadosti, môžete tento článok vždy preposlať svojmu šéfovi.

Ak chcete v pracovnom živote prosperovať, musíte sa starať o svoju fyzickú a duševnú pohodu. Práve týchto 7 návykov zdravých zásad v práci vám určite môžu pomôcť.

Súvisiace články

Dospelosť je spôsob myslenia, nie vek 15 základných spôsobov, ako si vážiť sám seba a pestovať sebaúctu Aká je najlepšia rada, ktorú by ste mohli niekomu dať do života? Ako môžem zmeniť svoj život za 6 dní?

Najčítanejšie články

Zoznam povolaní

všetky povolania >